Skip to Content

Schwarzkopf: 120 let inovace

První šampon, první lak na vlasy, globálně proslulé barvy na vlasy a nová definice krásy, jako žádné jiné: Příběh Schwarzkopf byl zformován inovacemi. 120 let Schwarzkopfu – to je 120 let vášnivé oddanosti individualitě, kreativitě a módě.

Hans Schwarzkopf Drugstore in Berlin
Příběh úspěchu Schwarzkopf začíná v tomto obchodě.

Vše to začalo před 120 lety malou drogerií v Berlíně: Hans Schwarzkopf vynalezl první průkopnické produkty vlasové péče a ty se velmi brzy staly světově vyhledávanými. Dnes je Schwarzkopf vlastněn společností Henkel – a je jednou z mezinárodně nejúspěšnějších značek. Jeho inovace ve vlasové péči, stylingu i barvách jsou průkopnické. Je to totiž více než jen o produktech: je to o individuální kráse, dobrém pocitu a vyjádření nejlepší verze sebe sama – s neomezenými možnostmi. Přidejte se k Schwarzkopf na cestě vzpomínkami!

1898

Hans Schwarzkopf, chemik a lékárník, otevírá obchod “Barvy, drogerie a parfémy” v Passauer Straße v Berlíně-Charlottenburg. Předvídal již tou dobou, že jeho obchod vytvoří základní kámen pro jednu z nejvýznamnějších společností zabývající se péčí o vlasy na světě?

1903

První inovace na sebe nenechá dlouho čekat: Hans Schwarzkopf uvádí na trh pudrový šampon. Stojí 20 německých “Pfennige” (halířů) za sáček, je rozpustný ve vodě a okamžitě se stává oblíbenějším než tehdy dostupná tuhá vlasová mýdla. “Šampon s logem černé hlavy” se okamžitě stává hitem.

1927

Další převrat pro společnost Schwarzkopf přichází s uvedením prvního tekutého šamponu na evropský trh.

1933

Následuje první nezásaditý šampon bez mýdla na světě: “Onalkal” je považován za matku všech moderních šamponů. Krom vlasové péče se také rozšiřuje řada ondulovacích produktů.

1947

Pod názvem “Onaltherma” uvádí Schwarzkopf první produkt pro ondulaci za studena na Německý trh. Produkt vyčarovává vlny bez nutnosti použití téměř 100 stupňového tepla. Současně „Poly Color“ uvádí barvy i pro koncové spotřebitele.

1949

Schwarzkopf uvádí na Německý trh “Schauma Creme-Schaumpon” v tubě. A s velkým úspěchem: „Schauma“ se stává ztělesněním šamponu v Západním Německu – a zakládá masový trh šamponů v Německu.

1955

Ženy se již nikdy více nemusí obávat větru, či počasí, protože “Taft” přichází s první “tekutou vlasovou síťkou”. V zemi, která slaví poválečný „Wirtschaftswunder“ (ekonomický zázrak) vzniká dokonce nové sloveso: „taftovat“ znamená „nasprejovat vlasy lakem“.

1968

Schwarzkopf uvádí „Palette Color Shampoo“. Barvy na vlasy z řad Palette jsou stále k dostání a nadále přináší zákazníkům opravdový zážitek z barvy.

1974

Je zavedena “Metodičnost Schwarzkopf” – nový systematický koncept týkající se ondulace, zahrnující konzultace, technologie a trénink.

1987

Přívětivý k životnímu prostředí: Schwarzkopf je první mezinárodní kosmetický producent, který reaguje na společensky relevantní témata, jako ochrana životního prostředí. „Drei Wetter Taft“ lak na vlasy je plněn bez freonovými hnacími plyny.

1995

Společnost Henkel, sídlící v Düsseldorfu přebírá značku Schwarzkopf a stává se tak jedním z vedoucích poskytovatelů produktů vlasové péče v Evropě.

1998

Schwarzkopf Samozřejmě oslavil 100. Výročí uvedením dalšího inovativního produktu: “Re-Nature” je první samo pigmentovací barvou pro šedé vlasy. Jeho receptura, pokud je vystavena vzdušnému kyslíku, navrací vlasům jejich přirozenou barvu.

2004

got2b – mladá značka, která se zakládá na stylingových trendech z ulic – je uvedena do evropských obchodních řetězců.

2007

Armin Morbach vytváří nové Schwarzkopf Looks. Profesionálové z řad kadeřníků překládají horké trendy do nositelných účesů, které jsou jak okouzlující, tak moderní. Looks jsou foceny mezinárodními velikány, jako například Patrikem Demarchelierem.

2016

Vyzdvihujeme ženy: Schwarzkopf uvádí charitativní iniciativu “Million Chances”. Společně s lokálními a mezinárodními neziskovými organizacemi, Schwarzkopf uvádí projekty, které podporují dívky i ženy po celém světě v budování úspěšného profesionálního života a osobní budoucnosti.

2017

Schwarzkopf uvádí nejnovější výstřelek v pečujících barvách přímo ze salonů až k vám domů: ColorExpert kombinuje úžasné barevné odstíny s intenzivní péčí. OMEGAPLEX® technologie chrání ve 3 krocích mikro vazby uvnitř vlasového vlákna, dokonce i během barvení. Výsledkem jsou zářivé barvy a perfektně vyživené vlasy.

2018

Schwarzkopf je příkladným inovátorem: K oslavě 120. Narozenin značka oslavuje individuální krásu kampaní #createyourstyle – jde o odklon od fyzických ideálů krásy. Hlavními jsou diverzita, přirozenost a sebedůvěra. Na čem opravdu záleží je to, že by styling měl být zábavou. Schwarzkopf k tomu chce nadále přispívat.

Související články
  • Trend vlasů 2018: „Rozcuch“

    Tutoriály

    Trend vlasů 2018: „Rozcuch“
    ...

    Cool každodenní přirozené účesy, které podtrhnou Vaši osobnost, jsou trendem roku 2018!

    ...
  • Trend vlasů 2018: „70s brushed“

    Tutoriály

    Trend vlasů 2018: „70s brushed“
    ...

    Schwarzkopf Look "70s Brushed" kombinuje pěšinku uprostřed s měkkými vlnami a prameny vyfoukanými směrem ke krajům s ofinou shrnutou na stranu.

    ...
  • Trend Nature Look: Přirozeně okouzlující večerní vlasy

    Tutoriály

    Trend Nature Look: Přirozeně okouzlující večerní vlasy
    ...

    Pro elegantní večerní look se nemusíte vždy uchylovat k vašim osvědčeným vyčesaným drdolům. Zde je způsob, jak nosit vlasy rozpuštěné.

    ...
  • Jak učesat módní mužský uzel

    Tutoriály

    Jak učesat módní mužský uzel
    ...

    Pánský uzel je nejmódnějším způsobem, jak muž zkrotí dlouhé, divoké vlasy.. Ukážeme vám, jak stylovat dlouhé vlasy pro muže a sdělit vám, pro které typy se hodí.

    ...
  • Vlastní svůj jedinečný vzhled: Zde je návod

    Okamžiky

    Vlastní svůj jedinečný vzhled: Zde je návod
    ...

    Zjistěte, jaké styly tajemství si můžete půjčit od lidí s neobvyklým, výjimečným a jedinečným vzhledem ...

    ...
  • Taft. Pro silné momenty!

    Highlights

    Taft. Pro silné momenty!
    ...
  • Spotřebitelky testovaly barvy na vlasy Gliss Color

    Highlights

    Spotřebitelky testovaly barvy na vlasy Gliss Color
    ...
  • Zjistěte, jak dopadlo testování produktu Gliss 7 sec

    Highlights

    Zjistěte, jak dopadlo testování produktu Gliss 7 sec
    ...
  • Prestižní soutěž Elite Model Look zná své vítěze!

    Highlights

    Prestižní soutěž Elite Model Look zná své vítěze!
    ...
  • Získejte 5minutovou ošetřující kúru za pouhých 7 sekund

    Highlights

    Získejte 5minutovou ošetřující kúru za pouhých 7 sekund
    ...
  • Schwarzkopf první experience store je otevřen

    Highlights

    Schwarzkopf první experience store je otevřen
    ...
  • Beauty proměna s Petrou Lovelyhair

    Highlights

    Beauty proměna s Petrou Lovelyhair
    ...